مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آذر 1395 ساعت 02:202016-12-10سياسي

نماینده مجلس افغانستان: گسترش افراط گرایی نتیجه سیاست های امریکاست


" تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1395/09/21 سمینار افراط گرایی و افغانستان از سوی روزنامه آرمان ملی، اتحادیه ملی خبرنگاران و شماری از نهادهای مدنی افغانستان با هدف آسیب شناسی و جلوگیری از گسترش افراط گرایی در کابل برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری آوای افغانستان، در این سمینار سخنرانان روی ریشه های افراط گرایی، سلفی گری و تندروی اسلامی صحبت و تاکید کردند که در رشد و گسترش افراط گرایی در جهان سیاست کشورهای غربی به ویژه امریکا و متحدان آن نقش دارند.

عبدالحفیظ منصور، نماینده مردم افغانستان در پارلمان در این سمینار خاطر نشان کرد که گسترش افراط گرایی در جهان و کشورهای منطقه ناشی از سیاست های امریکا و متحدین غربی اش است.

منصور افزود: امریکا و متحدان آن در ایجاد گروه های تندرو و خشن نقش بسیار مهم و برجسته دارد.

وی همچنین یاد آور شد که متاسفانه امروز بعضی ها اسلام گرایی را مساوی با خشونت می دانند و با نام اسلام گرایی اقدام به خشونت می کنند.

دین محمد مبارز راشدی، وزیر پیشین مبارزه با مواد مخدر افغانستان نیز در این سمینار گفت: یکی از ویژگی های دین اسلام اعتدال و میانه روی است و افراط گرایی را نفی میکند.

راشدی افراط گرایی را یکی از مشکلات عمده امروزی برای منطقه و افغانستان عنوان کرد و افزود که متاسفانه به افراط گرایی همیشه نام دینی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده مجلس افغانستان: گسترش افراط گرایی نتیجه سیاست های امریکاست

نماینده مجلس افغانستان: گسترش افراط گرایی نتیجه سیاست های امریکاست