مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1395 ساعت 00:062016-12-03اقتصادي

رییس صنعت، معدن و تجارت فردوس خبر داد بافت سالانه 4 هزار مترمربع فرش در فردوس


رییس اداره صنعت، معدن و تجارت فردوس از بافت سالانه 4 هزار و 100 مترمربع فرش در این شهرستان خبر داد.

- احمد نعیمی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: فرش ایرانی همواره یکی از صادرات سنتی ایران بوده که از دیرباز به دلیل کیفیت بی نظیر آن در مواد، طرح، نقش و بافت، مشتریان زیادی در اقصی نقاط جهان داشته است.

وی گفت: از افتخارات صنعت ایران، فرش دستباف ایرانی است که زیباترین فرش ها را با بالاترین کیفیت تولید می کند و این تولیدات به قدری ارزشمند هستند که به عنوان تابلو از آنها استفاده می شود، طرح هایی که نشأت گرفته از سنت و فرهنگ اصیل ایرانی است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت فردوس افزود: در حال حاضر 2 هزار و 800 بافنده در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند که این تعداد بافنده سالانه 4 هزار و 100 مترمربع فرش دستباف تولید و روانه بازار می کنند.

نعیمی تصریح کرد: شهرستان فردوس دارای پنج مجتمع بزرگ فرش بافی است که در این مراکز انواع فرش های نایین، تبریز و بختیاری بافت می شود و علاوه بر مجتمع های متمرکز فرش بافی، کارگاه های قالی بافی بصورت غیرمتمرکز نیز در روستاهای سطح شهرستان فردوس فعال است.

وی یادآور شد: برندسازی برای فرش استان خراسان جنوبی یکی از اهداف سازمان صنعت، معدن و تجارت است که تاکنون فرش مود و قهستان به ثبت رسیده و بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس صنعت، معدن و تجارت فردوس خبر داد بافت سالانه 4 هزار مترمربع فرش در فردوس

رییس صنعت، معدن و تجارت فردوس خبر داد بافت سالانه 4 هزار مترمربع فرش در فردوس