مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1395 ساعت 00:012016-12-03سياسي

سید یاسر جبراییلی بالاخره کدام یک برجام را نقض می کند؟ وضع تحریم یا اجرای تحریم!


پس از توافق ژنو، اجرای قوانین تحریم را ناقض تعهد آمریکا نمی دانستند و می گفتند اگر قانون جدید تحریم وضع شود، نقض توافق است.

امروز می گویند خیر، - بالاخره کدام یک برجام را نقض می کند؟ وضع تحریم یا اجرای تحریم! پس از توافق ژنو، اجرای قوانین تحریم را ناقض تعهد آمریکا نمی دانستند و می گفتند اگر قانون جدید تحریم وضع شود، نقض توافق است.

امروز می گویند خیر، وضع قوانین ناقض تعهد نیست، بلکه آمریکا متعهد شده است قانون را اجرا نکند! از این آقایان سوال باید کرد که لطفا بفرمایید دقیقا چه چیزی را نقض برجام می دانید و قرار است در قبال آن واکنش نشان دهید؟ تصویب قانون تحریم های ایران(ISA) به مدت 10 سال در کنگره آمریکا، واکنش های متعددی را در داخل و خارج از کشور در پی داشته است.

هرچند اکثر صاحب نظران، این اقدام را نقض صریح تعهد آمریکا در ماده 26 برجام مبنی بر خودداری از وضع تحریم های جدید هسته ای می دانند، اما کسانی نیز معتقدند برجام نقض نشده است.

این طیف دوم می گوید دولت آمریکا متعهد به اجرا نکردن قوانین تحریم است و حتی اگر ISA توسط آقای اوباما امضا شود نیز، اثر اجرایی ندارد.

از جمله آقای دکتر ظریف اخیرا گفته اند همانطور که در گذشته مقامات آمریکایی موظف بودند اجرای تحریم ها را متوقف کنند، اکنون هم اجرا متوقف است و شرایط برای کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سید یاسر جبراییلی بالاخره کدام یک برجام را نقض می کند؟ وضع تحریم یا اجرای تحریم!

سید یاسر جبراییلی بالاخره کدام یک برجام را نقض می کند؟ وضع تحریم یا اجرای تحریم!