مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1395 ساعت 09:512016-12-03اجتماعي

رییس بهزیستی اردکان: 2400 معلول زیر پوشش بهزیستی اردکان هستند


در حال حاضر 2 هزار و 400 معلول تحت پوشش بهزیستی اردکان هستند.

- امیر ولی عضدزاده در گفت وگو با خبرنگار فارس در یزد با اشاره به 13 آذرماه، روز جهانی معلولان به ارائه تعریفی از معلولیت پرداخت و اظهار داشت: کم توان یا معلول به کسی گفته می شود که بر اثر نقص جسمی یا ذهنی، شنوایی و بینایی در وی به وجود آمده باشد و از استقلال فردی، اجتماعی و اقتصادی وی بکاهد.

وی عنوان کرد: سازمان بهداشت جهانی، معلولیت را وجود اختلال در رابطه بین فرد و محیط تعریف کرده است و در محیط های امن پیام معلولان به مشابه و برابر با دیگر افراد جامعه در اجتماع حضور فعال دارند و تنها جامعه معلول است که فرد کم توان را معلول و محدود می سازد.

عضدزاده با اشاره به شعار امسال روز جهانی معلولان آینده ای که ما می خواهیم جهانی فراگیر و برابر برای همه افزود: در جهان حدود 10 درصد از افراد به گونه ای معلولیت دارند و این گروه در استفاده از امکانات جامعه با موانع بسیاری مواجه هستند.

وی خاطرنشان کرد: این موانع شامل موانع فیزیکی، فناوری اطلاعات، قوانین، تبعیض ها و نگرش های اجتماعی غلط نسبت به آنان است و این موانع علاوه بر اینکه مانع از بهره گیری معلولان می شود، به دلیل حضور نیافتن معلولان در جامعه که خود نیروهای مولدی محسوب می شوند، باعث تاخیر و کندی در روند پیشرفت جامعه می‏شود و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس بهزیستی اردکان: 2400 معلول زیر پوشش بهزیستی اردکان هستند

رییس بهزیستی اردکان: 2400 معلول زیر پوشش بهزیستی اردکان هستند