مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آذر 1395 ساعت 12:002016-12-02پزشكي

آخرین آمار "ایدز" در کشور


عضو کمیته کشوری ایدز، آخرین آمار ابتلا به ایدز در کشور را تا پایان خردادماه 95 اعلام کرد و نسبت به افزایش آمار بیماری در جوانان هشدار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مسعود مردانی درباره آخرین آمار مبتلایان به ایدز در سال 95 گفت: تا پایان خردادماه سال جاری، در نظام جامع مدیریت داده های الکترونیک اچ آی وی کشور که در وزارت بهداشت مستقر است، در مجموع 32 هزار و 670 نفر مبتلا به اچ آی وی درسیستم رجیستری کشور، شناسایی، ثبت و گزارش شده اند.

از این تعداد 84 درصد را مردان و 16 درصد را زنان تشکیل می دهند.

همچنین با استناد به این آمار، 54 درصد موارد ثبت شده نیز در گروه سنی 21 تا 35 سال قرار دارند که نشان می دهد بیش از 50 درصد موارد ابتلا به اچ آی وی/ ایدز در سنین جوانی رخ می دهد؛ سنی که فرد از نظر مقاربت جنسی فعال است.

وی ادامه داد: بر اساس این نظام گزارش دهی، از تمام موارد شناخته شده ای که ثبت شده اند، 8هزار و 311 نفر تا امروز فوت کرده اند و 11 هزار و 694 نفر نیز به مرحله چهارم که همان بیماری ایدز است، رسیده اند.

ایدز، مرحله پیشرفته بیماری است و اگر درمان نشود، بیمار دچار عفونت های فرصت طلب، سرطان ها و در نهایت مرگ می شود.

عضو کمیته کشوری ایدز، در خصوص سهم راه های مختلف ابتلا به ایدز نیز توضیح داد و گفت: از سال 68 که اولین مورد ابتلا به این بیماری گزارش شد و به دنبال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین آمار "ایدز" در کشور

آخرین آمار "ایدز" در کشور