مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آبان 1395 ساعت 01:352016-10-30اقتصادي

شأن اصلی بانک مرکزی؛ حفظ حقوق سپرده گذاران است


شأن اصلی بانک مرکزی حفظ حقوق سپرده گذاران است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما"، فرشاد حیدری با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دو سیما با بیان اینکه اصولا تعیین نرخ تسهیلات و نرخ پول بر اساس نظام عرضه و تقاضای پول است، افزود: نرخ سود سپرده ها و نرخ سود تسهیلات در بازار پولی کشور از سال های گذشته به ویژه از سه سال پیش روند رو به کاهش داشته است که ناشی از رقابت همین بازار است.

وی اضافه کرد: بسته کنونی، طبیعی است و شورای پول و اعتبار با تدبیر و به تدریج به سمت کاهش نرخ سودهای سپرده و تسهیلات پیش می رود.

در ادامه محمد حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با حضور در این برنامه با بیان اینکه حدود 80 درصد تسهیلات پرداختی، استمهالی بوده است گفت: در حال حاضر، پول، گران است و میزان تورم با میزان سود تسهیلات همخوانی ندارد.

معاون نظارتی بانک مرکزی هم گفت: روند تعیین نرخ سودهای سپرده و تسهیلات، رو به کاهش و مناسب است که با عرضه بیشتر پول و تعادل رسیدن بازارهای مالی در آینده شاهد کاهش بیشتر این نرخ ها خواهیم بود به نحوی که تعادل در هیچ بخشی از بازار برهم نخورد.

حیدری ادامه داد: بازارهای مالی ما به هم پیوسته است و اگر در بازاری دقت کافی به عمل نیاید ممکن است این موضوع به بازار دیگر منتقل شود و نوسانات شدیدی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شأن اصلی بانک مرکزی؛ حفظ حقوق سپرده گذاران است

شأن اصلی بانک مرکزی؛ حفظ حقوق سپرده گذاران است