مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آبان 1395 ساعت 10:512016-10-28فرهنگي

یادداشتی بر یک انتخاب متفاوت ره آوردها و ارمغان های انتخاب باب دیلن


دشوار است تصور اینکه برنده جایزه نوبل ادبیات نه رمان نویس، نه شاعر و نه نمایشنامه نویس باشد.

حال ترانه سرایان به این ورطه گام نهادند اما دیلن ترانه سرای متوسط نیست او با سابقه جنجال سیاسی-اجتماعی به سهم عمده فرهنگی آثار خودشان افزوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات "، آزاده مهرپویان دکتری زبان و ادبیات انگلیسی، عضو انجمن علمی استادان ادبیات انگلیسی ایران و شبکه زنان دانشمند جهان اسلام پیرامون نوبل ادبیات 2016 یادداشتی تحت عنوان ره آورد نوظهوری و بدعت در ادبیات نوشته است.

در این تحریر می خوانیم: هفته جاری باب دیلن برای دریافت جایزه نوبل به استکهلم رفت و یکی از اعضای آکادمی نوبل در سوئد از رفتار متکبرانه و زشت باب دیلن، برنده جایزه نوبل ادبی امسال انتقاد کرد و باب دیلن نیز عنوان برنده نوبل را از سایتش حذف کرد.

این یادداشت به بررسی ره آوردها و ارمغان های انتخاب باب دیلن بعنوان برنده جایزه نوبل ادبیات 2016 و جایگاه آن در ادبیات جهان از دیدگاه دکتر آزاده مهرپویان می پردازد: یادداشت با این پرسش فتح باب می شود که آیا این انتخاب سبب می شود که ما در مورد دیلن بازنگری داشته باشیم؟ آیا او موسیقی دانی عامه پسند است یا ادیبی برجسته؟ اعلام نام باب دیلن بعنوان برنده جایزه نوبل ادبیات 2016 قدری شوکه کننده بود این نخستین باری است که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشتی بر یک انتخاب متفاوت ره آوردها و ارمغان های انتخاب باب دیلن

یادداشتی بر یک انتخاب متفاوت ره آوردها و ارمغان های انتخاب باب دیلن