مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1395 ساعت 22:512016-10-27فرهنگي

استاد صرب: زبان و شعر فارسی در صربستان علاقمندان زیادی دارد


استاد دانشگاه صربستان این دور از نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد را که ایران در آن میهمان ویژه است فرصتی برای آشنایی بیشتر مردم این کشور دانست و گفت: - زبان فارسی، فیلم و شاعرین ایرانی در صربستان علاقمندان زیادی دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو"، بلاژه لالویچ افزود: علاقمندی به مردم ایران و تمدن و فرهنگ این کشور موجب شد که زبان فارسی را یاد بگیرم و بواسطه همکاری که با اساتید ایرانی دارم مرتبا به ایران سفر می کنم.

وی همچنین با اشاره به اینکه ایران، سرزمین فرهنگ و هنر است و فردوسی، خیام، حافظ، مولانا و خیام از ارکان آن هستند، افزود: در کمتر کشوری در جهان می توان گسترده ای ادبیات کلاسیک را همچون ایران دید.

لالویچ در ادامه اشاره کرد: اکنون که ایران میهمان ویژه در نمایشگاه بین المللی کتاب ایران است مردم این فرصت را دارند که افزون با آشنایی بیشتر با فرهنگ و ادبیات ایران با نویسندگان و رمان نویسان ایرانی نیز به گفت و گو بپردازند.

وی ادامه سخنان خود از شاعرین ایرانی با بیان اینکه شاهنامه در فرهنگ و هنر ایرانی جایگاه خاصی دارد، عنوان کرد: فردوسی که می توان گفت همه با نام وی آشنایی دارند شخصیت ادبی است که زبان پارسی را زنده نگه داشت و توانست اخلاق و حکمت ایرانی و اسلامی را بر ایران حاکم کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاد صرب: زبان و شعر فارسی در صربستان علاقمندان زیادی دارد

استاد صرب: زبان و شعر فارسی در صربستان علاقمندان زیادی دارد