مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1395 ساعت 07:102016-10-27سياسي

زنان می توانند نقش محوری در صلح و امنیت داشته باشند


غلامعلی خوشرو گفت ایران از گنجانده شدن نقش زنان و توانمندسازی آنان در برنامه عمل پیشنهادی دبیر کل سازمان ملل برای مبارزه با افراط گرایی حمایت می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما" از نیویورک؛ غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در بحث عمومی شورای امنیت پیرامون زنان صلح و امنیت سخنرانی کرد.

خوشروگفت: زنان می توانند نقشی محوری در روند ایجاد صلح و امنیت داشته باشند.

تجربه و تحقیقات نشان داده است که مشارکت زنان در عملیات انسان دوستانه همواره موثر تر بوده، به حفظ جان غیر نظامیان بیشتر کمک کرده و به مصالحه سیاسی، ایجاد صلح پایدار و بازسازی اقتصادی سرعت بخشیده است.

سفیر کشورمان در سازمان ملل افزود: در آستانه بیستیمن سالگرد بیانیه و برنامه اقدام پکن و شانزدهمین سال تصویب قطعنامه 1325 شورای امنیت در مورد زنان، صلح و امنیت؛ نقش زنان بعنوان عناصر پیشگام در اجرای برنامه هایی با هدف ایجاد توسعه پایدار، صلح و امنیت بیش از پیش برای عموم روشن شده است.

وی افزود: در عین حال زنان از جمله قربانیان اصلی بحران ها و نابسامانی هایی هستند که توسط گروههای افراطی و تروریست در منطقه خاور میانه ایجاد گردیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنان می توانند نقش محوری در صلح و امنیت داشته باشند

زنان می توانند نقش محوری در صلح و امنیت داشته باشند