مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1395 ساعت 20:102016-10-26بين الملل

بازداشت "دختر افغان نشنال جئوگرافیک" در پاکستان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازدویچه وله؛ مقامات پاکستانی در جستجوی سه تن از ماموران این پایگاه هستند که مسئول صدور کارت شناسایی پاکستانی برای شربت گل بود ه اند.

الیاس می گوید در صورت صدور حکم قطعیت جعل توسط دادگاه، این زن افغان به 7 تا 14 سال زندان و پرداخت 3 تا 5 هزار دلار جریمه نقدی محکوم خواهد شد.

به گفته ماموران پاکستانی شربت گل در آوریل 2014 با نام "شربت بی بی" برای تهیه مدرک شناسایی جعلی در پیشاور اقدام کرده بود.

او یکی از هزاران زن پناهجوی افغان است که توانست ماموران ثبت کامپیوتری پاکستان را فریب دهد و کارت شناسایی جعلی بگیرد.

عکس فراموش نشدنی شربت گل که توسط یک عکاس آمریکایی به نام "استیو مک کری" گرفته شده از مشهورترین عکس های روی جلد نشریه ها محسوب می شود.

این عکس در سال 1984 در اردوگاه پناهجویان واقع در شمال غربی پاکستان، در زمان اشغال افغانستان توسط شوروی سابق گرفته شده و در ژوئن سال 1985 روی جلد نشریه نشنال جئوگرافیک منتشر شده بود.

مک کاری پس از 17 سال جستجوی شربت گل سرانجام در سال 2002 او را در یک روستای دورافتاده واقع در افغانستان در حالی باز یافت که او با یک نانوا ازدواج کرده و مادر سه دختر شده بود.

شربت گل با اجازه همسرش رحمت گل برقعه اش را برداشت تا مک کری عکس دیگری از او بگیرد، تصویری که همچنان رنج ها و سختی های دو دهه پرتنش کشورش را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازداشت "دختر افغان نشنال جئوگرافیک" در پاکستان

بازداشت "دختر افغان نشنال جئوگرافیک" در پاکستان