مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1395 ساعت 18:312016-10-26سياسي

از مواد "حرام و نجس" در فرآوری برخی مواد غذایی و خوراکی استفاده می شود


رییس موسسه موضوع شناسی احکام فقهی گفت: متاسفانه امروزه در برخی از مواد غذایی و خوراکی از فراوری هایی استفاده می شود که اجمالا از مواد حرام و نجس است که باید در این زمینه اقداماتی انجام شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو"، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین فلاح زاده ظهر امروز در دیدار آیت الله علوی گرگانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد با اشاره به اهمیت فقه در اسلام اظهار داشت: در طول بیش از 1000 ساله فقه وظیفه این علم روشن کردن تلکیف متکلفان بوده است.

وی با بیان اینکه با پیشرفت فناوری موضوعات زیادی در باب اسلام در حال ایجاد است که پاسخگویی به آن ها با این وسعت برای فقها با مشکلاتی روبه روست، ادامه داد: در موضوعات مختلف مانند مسافت 10 نظر، غلات 8 نظر و در مباحث دیگر نظرات متفاوتی وجوددارد.

رییس موسسه موضوع شناسی احکام فقهی اضافه کرد: متاسفانه امروزه در برخی از مواد غذایی و خوراکی از فرآوری هایی استفاده می شود که اجمالا از مواد حرام و نجس است که باید در این زمینه اقداماتی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه موسسه موضوع شناسی احکام فقهی بر اساس کمک به فقها تاسیس شده است، افزود: این موسسه بعد از تایید بزرگان حوزه، شورای عالی حوزه و مقام معظم رهبری چند سالی است که در جهت پاسخگویی به نیازهای فقهی تشکیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از مواد "حرام و نجس" در فرآوری برخی مواد غذایی و خوراکی استفاده می شود

از مواد "حرام و نجس" در فرآوری برخی مواد غذایی و خوراکی استفاده می شود