مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1395 ساعت 14:212016-10-26اقتصادي

بردی محمداف: خط آهن چین- قزاقستان-ترکمنستان-ایران پروژه سودآور اقتصادی و تجاری است


رییس جمهور ترکمنستان در دیدار سفیر جدید چین در این کشور گفت: خط آهن چین- قزاقستان-ترکمنستان-ایران پروژه اقتصادی و تجاری سودآور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار " در عشق آباد، قربانقلی بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان عصر روز گذشته در مراسم پذیرش استوارنامه سفیر جدید چین در عشق آباد، بر اهمیت طرح مسیر خط آهن چین-قزاقستان-ترکمنستان-ایران تاکید کرد.

بردی محمداف تصریح کرد: این کریدور منطقه ای ریلی قرار است تاثیر مثبت بر توسعه پایدار کل منطقه داشته باشد و مشارکت عشق آباد در چنین طرح لجستیکی از عزم جدی ترکمنستان در صنعت حمل ونقل و ترانزیت کالا در منطقه خبر می دهد.

سون ویدون سفیر جدید چین در عشق آباد نیز در این دیدار اعلام کرد: پکن به سیاست بیطرفی ترکمنستان احترام گذاشته و از خط مشی سیاست خارجی عشق آباد حمایت می کند.

وی با اشاره به حمایت کشورش از طرح های بین المللی حمل ونقل و ترانزیت کالا ، تصریح کرد: پکن آماده است در اجرای طرح خط آهن ترکمنستان-افغانستان-تاجیکستان که تا چین امتداد خواهد داشت حضور فعالی داشته باشد.

اولین قطار باری چین- قزاقستان-ترکمنستان-ایران موسوم به قطار جاده ابریشم اوائل سال جاری میلادی(2016) از ایستگاه راه آهن شهر یی وو در استان جه جیانگ واقع در شرق چین به حرکت درآمد و پس از پیمودن مسیر 10 هزار و 339 کیلومتر پس از 12


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بردی محمداف: خط آهن چین- قزاقستان-ترکمنستان-ایران پروژه سودآور اقتصادی و تجاری است

بردی محمداف: خط آهن چین- قزاقستان-ترکمنستان-ایران پروژه سودآور اقتصادی و تجاری است