مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1395 ساعت 16:212016-10-25بين الملل

نیویورک تایمز: ترکیه به زور به دنبال وارد کردن خود در نبرد موصل است


یک روزنامه آمریکایی نوشت که سناریوی کابوسی در حال رخ دادن است زیرا ترکیه قصد دارد به زور خود را وارد نبرد موصل کند که اولویت اصلی آن مبارزه با کردها و نه شکست داعش است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل "، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در سرمقاله خود به عملیات آزادسازی موصل اشاره کرد و نوشت از همان آغاز مشخص بود که نبرد آمریکا و عراق برای بازپس گیری موصل از دستان داعش یک معمای لجستیکی و راهبردی و حتی یک کابوس احتمالی را به وجود می آورد که در آن منافع چندین کشور و گروههای قومیتی باید تأمین شود و همچنین نقش این کشورها و گروههای قومیتی نیز باید به دقت در نظرگرفته شود.

نیویورک تایمز نوشت که بدون چنین همکاری هایی تلاش برای شکست تکفیری های داعش و آزادسازی هزاران شهروند موصل که بیش از دو سال است به طرز هولناکی تحت سلطه تروریست ها رنج می کشند، به شدت تضعیف خواهد شد.

این گزارش سپس اینگونه ادامه داد که این سناریوی کابوس در حال حاضر بیشتر امکانپذیر شده است زیرا ترکیه تصمیم گرفته است که وارد جنگ عراق شود.

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه خواستار نقش مستقیم در نبرد موصل شده است و واقع ترکیه می خواهد وارد نبردی شود که اصلاً قرار نبوده نیروهای نظامی ترکیه وارد آن شود بعلاوه به نظر می رسد که این کشور حاکمیت ارضی عراق را زیرپا می گذارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیویورک تایمز: ترکیه به زور به دنبال وارد کردن خود در نبرد موصل است

نیویورک تایمز: ترکیه به زور به دنبال وارد کردن خود در نبرد موصل است