مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1395 ساعت 15:112016-10-25بين الملل

معاون والی بدخشان در گفت وگو با فارس: مهاجرین در حال بازگشت به قندوز هستند


معاون والی بدخشان با اشاره به فراهم شدن زمینه بازگشت شهروندان قندوزی، اعلام کرد: ولایت بدخشان طی یکماه اخیر، میزبان نزدیک به یک هزار خانواده فراری از جنگ بوده است.

- گل محمد بیدار معاون والی بدخشان در گفت وگو با خبرنگار سایت افغانستان "، اعلام کرد: با افزایش جنگ و حمله گروهی طالبان بر شهر قندوز، بخشی از شهروندان این ولایت به بدخشان مهاجر شدند.

وی تصریح کرد: بر اساس آمارهای غیر رسمی کمتر از یک هزار خانواده از شهر قندوز وارد شهر فیض آباد مرکز ولایت بدخشان شده بودند.

بیدار با تأکید بر اینکه مسئولان محلی بدخشان تمام امکانات اولیه زندگی را برای مهاجرین قندوز فراهم کرده است، گفت: از 2 روز به این طرف شهروندان قندوزی در حال بازگشت به خانه هایشان در شهر قندوز هستند.

زمینه بازگشت مهاجرین قندوز را فراهم کرده ایم وی با تأکید بر اینکه تمام زمینه های بازگشت مهاجرین فراهم شده، تأکید کرد: مخارج بازگشت و کرایه ماشین های مسافربری شهروندان آواره قندوز از سوی دفتر والی بدخشان پرداخت می شود.

این در حالی است که شبه نظامیان طالبان در جریان ماه گذشته با هجوم به شهر قندوز کنترل آن را به دست گرفتند، اما پس از 2 روز نیروهای دولتی به سنگرهای تازه تأسیس شده طالبان حمله کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون والی بدخشان در گفت وگو با فارس: مهاجرین در حال بازگشت به قندوز هستند

معاون والی بدخشان در گفت وگو با فارس: مهاجرین در حال بازگشت به قندوز هستند