مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1395 ساعت 10:562016-10-25بين الملل

پکتیکا میزبان تروریست های خارجی/ حمله طالبان بر 4 شهرستان خنثی شد


معاون شورای ولایتی پکتیکا با بیان اینکه طالبان تسلیحات پیشرفته تر از نیروهای دولتی دارند، اعلام کرد: حمله شبه نظامیان بر 4 شهرستان با همت نیروهای دولتی خنثی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل در نظر دارد با مقامات مختلف در این ولایت ها، سلسله گفت وگوهایی را با عنوان بررسی تحولات امنیتی افغانستان انجام دهد تا تحلیلی واقعی از اوضاع امنیتی این ولایت ها داشته و به انتشار اخبار موثق در این زمینه همت گمارد و مخاطبان خود را آگاه سازد.

این گفت وگوها با اعضای پارلمان، مجلس سنا و یا اعضای ارشد شورای ولایتی انجام شده و مسائل مهم امنیتی ولایت ها بررسی خواهد شد.

وضعیت امنیتی ولایت های تاکنون مورد ارزیابی قرار گرفته و اینک به بررسی وضعیت امنیتی ولایت پکتیکا می پردازیم.

پکتیکا از جمله ولایت های جنوبی افغانستان در بین ولایت های زابل ، غزنی ، پکتیا ، خوست و کشور پاکستان قرار داشته و دارای 18 شهرستان یوسف خیل ، یحیی خیل ، اومنه ، سر روضه ، زرغون شهر ، جانی خیل ، گومل ، سروبی ، ارگون ، زیروک ، نکه ، دیله خوشامند ، وازه خواه ، تروی ، ورممی ، برمل ، گیان و میشت با مرکزیت شهر شرنه است.

این ولایت که اکثر ساکنان آن به زبان پشتو صحبت می کنند، دارای 19 هزار و 482 کیلومتر مربع بوده و بر اساس آمارهای منتشر شده در سال 2009 میلادی در آن حدود 393 هزار و 800 نفر زندگی می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پکتیکا میزبان تروریست های خارجی/ حمله طالبان بر 4 شهرستان خنثی شد

پکتیکا میزبان تروریست های خارجی/ حمله طالبان بر 4 شهرستان خنثی شد