مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1395 ساعت 08:102016-10-25پزشكي

در صورت بلعیدن جسم خارجی توسط کودک چه باید کرد؟


یک فوق تخصص گوارش و کبد کودکان بابیان اینکه یکی از مشکلات نسبتا شایع در کودکان، بلعیدن اجسام خارجی است، گفت: این مشکل به طور شایعی در گروه سنی شش ماه تا سه سال و به طور عمده در پسربچه ها دیده می شود و در صورت بلعیدن جسم خارجی توسط کودک، باید هرچه سریع تر او را به مرکز درمانی رساند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ریتا باقریان با تاکید به اینکه در این گونه موارد باید هرچه سریع تر کودک را به مراکز درمانی رساند، گفت: به دلیل تأخیر تکاملی یا اختلالات روان پزشکی زمینه ای، ممکن است این مشکل در سنین بالاتر نیز رخ دهد.

این پزشک شاغل در مرکز آموزشی - درمانی قدس قزوین، اظهار کرد: شایع ترین جسم خارجی بلعیده شده در کودکان، سکه و اجزای اسباب بازی ها است.

موارد خطرناک نیز بلعیدن اجسام تیز، باطری های دیسکی و بلعیدن آهن رباهای متعدد به طور هم زمان است.

باقریان افزود: بلعیدن باطری های دیسکی، نگران کننده تر است؛ چون پس از بلعیدن آن ها سوختگی الکتریکی ناشی از واکنش شیمیایی و در مواردی نشت مواد قلیایی از باطری باعث آسیب لایه های مخاطی و سپس لایه های عمقی تر دستگاه گوارش می شود.

وی ادامه داد: چنانچه این آسیب، بدون اقدام خاص درمانی ادامه یابد، می تواند منجر به سوراخ شدگی در محل گیر کردن باطری در هر قسمتی از دستگاه گوارش بیمار شود که گاه با عوارض و تبعات جبران ناپذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در صورت بلعیدن جسم خارجی توسط کودک چه باید کرد؟

در صورت بلعیدن جسم خارجی توسط کودک چه باید کرد؟