مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1395 ساعت 04:412016-10-25سياسي

حسین خانی تحلیل جامعه‏ شناسی مفهوم سبک زندگی در تمدن‏ های غربی و اسلامی


سبک زندگی گرچه در کلی‏ ترین حالت به الگو و شیوه زندگی کردن اشاره دارد، همچون بسیاری دیگر از مفاهیم علوم انسانی، نیازمند نظریه پشتیبان است که تعیین کننده چیستی عمیق موضوع نوع زندگی‏ و نسبت آن با موضوعات و مفاهیم دیگر است.

- تحلیل جامعه‏ شناسی مفهوم سبک زندگی در تمدن‏ های غربی و اسلامی سبک زندگی گرچه در کلی‏ ترین حالت به الگو و شیوه زندگی کردن اشاره دارد، همچون بسیاری دیگر از مفاهیم علوم انسانی، نیازمند نظریه پشتیبان است که تعیین کننده چیستی عمیق موضوع نوع زندگی‏ و نسبت آن با موضوعات و مفاهیم دیگر است.

چکیده سبک زندگی گرچه در کلی‏ ترین حالت به الگو و شیوه زندگی کردن اشاره دارد، همچون بسیاری دیگر از مفاهیم علوم انسانی، نیازمند نظریه پشتیبان است که تعیین کننده چیستی عمیق موضوع نوع زندگی ‏ و نسبت آن با موضوعات و مفاهیم دیگر است.

بدین ترتیب، سؤال اصلی این نوشتار چیستی سبک زندگی غربی که نتیجه نظریه اجتماعی معاصر غرب است و تطبیق آن با چیستی و ماهیت سبک زندگی اسلامی را شامل می‏ شود.

فرضیه مقاله نیز به گستره‏ای از مفاهیمی ‏همچون جامعه مدرن، مدرنیته متأخر، نظام طبقاتی، الگوی مصرف، الگوی تفریح و اوقات فراغت و نظایر آن اشاره دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حسین خانی تحلیل جامعه‏ شناسی مفهوم سبک زندگی در تمدن‏ های غربی و اسلامی

حسین خانی تحلیل جامعه‏ شناسی مفهوم سبک زندگی در تمدن‏ های غربی و اسلامی