مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1395 ساعت 18:462016-10-24اجتماعي

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی کرمان: باغ های گردو در معرض نابودی آفت کرم خراط هستند


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و بارش های کم اگر همکاری و تبادل نظر انجام نشود در چند سال آینده گردویی باقی نمی ماند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از رابر، ناصر طاهری بعد از ظهر امروز در کارگاه آموزشی مبارزه با کرم خراط با اشاره به شیوع آفت کرم خراط در باغ های گردوی استان کرمان گفت: اگر تمام اعتبارات استان را برای کنترل کرم خراط بگذارند، بدون همکاری و مشارکت مردم قادر به کنترل آن نیستیم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی و بارش های کم اگر همکاری و تبادل نظر انجام نشود در چند سال آینده گردویی باقی نمی ماند.

طاهری استفاده از سموم، خارج کردن لاروهای کرم خراط با استفاده از سیم های مفتولی، کوددهی و آبیاری صحیح و به موقع درختان را از بهترین روش های دفع این آفت عنوان کرد به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، کارگاه آموزشی مبارزه با کرم خراط با حضور مدیر حفظ نباتات استان کرمان، مدیر جهادکشاورزی رابر، معاون سیاسی فرمانداری رابر، تعدادی از کارشناسان کشاورزی و جمع کثیری از باغداران در سالن اجتماعات فرمانداری رابر برگزار شد،: استان کرمان 19 هزار هکتار سطح زیر کشت گردو دارد و بیشترین سطح زیر کشت مربوط به شهرستان رابر و بافت واقتصاد و معیشت مردم این شهرستان ها وابسته به گردو است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی کرمان: باغ های گردو در معرض نابودی آفت کرم خراط هستند

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی کرمان: باغ های گردو در معرض نابودی آفت کرم خراط هستند