موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - افزايش حقوق - افزايش حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - نعيمه نظام دوست - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - كميسيون اجتماعي - مستمري بگيران - جودوي قهرماني جهان - كلانشهر كرمانشاه - فيلم فصل فراموشي فريبا - صادق آملي لاريجاني - سامانه ضد تگرگ - فاز دوم هدفمندي يارانه ها - ديپلمه هاي نظري - قطعات كامپيوتر - سيدمجيد حسيني - شركت شهرك هاي صنعتي البرز - شادي مردم ايران - روسكومنادزور - سريعترين خودروها

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1395 ساعت 18:302016-10-24اقتصادي

بهره برداری از سکوی b فاز 18 پارس جنوبی


سکوی B فاز 18 پارس جنوبی به بهره برداری رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما، این سکو اواخر مرداد نصب شده و حالا پس از 62 روزکاری به تولید رسیده است.

مجری طرح توسعه فازهای 17 و18پارس جنوبی گفت: تولید گاز از سکویB فاز 18 پارس جنوبی پس از باز کردن چاه شماره 2 این سکو و روشن شدن مشعل آن آغاز شده و به زودی گاز دریافتی به پالایشگاه خشکی این فازها فرستاده می شود.

حسن بویری با اشاره به این که این سکو توان تولید بیش از 14 میلیون مترمکعب گاز را دارد، افزود: راه اندازی این سکو در 62 روز درحالی صورت گرفته که تا پیش از آن ثبت چنین رکوردی در عملیات پیش راه اندازی و راه اندازی سکوهای پارس جنوبی بی سابقه بوده است.

سکوی اقماری B فاز 18 پارس جنوبی را متخصصان مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در بندر عباس ساخته شده است.

سکویB فاز 17 پارس جنوبی دومین و آخرین سکوی فازهای 17 و 18 پارس جنوبی هم 27 مهر از بندرعباس بارگیری و آماده انتقال به موقعیت فراساحل این فازها شد.

با راه اندازی این سکو زنجیره تولید فازهای17 و18 پارس جنوبی تکمیل می شود.

بخشی از فازهای17 و18 پارس جنوبی دی سال 93 به بهره برداری رسیده است و هم اکنون روزانه 37میلیون مترمکعب گاز و 40 هزار بشکه میعانات گازی از این فازها برداشت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از سکوی b فاز 18 پارس جنوبی

بهره برداری از سکوی b فاز 18 پارس جنوبی