مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1395 ساعت 15:552016-10-24دانش

رشد جمعیت دانشجویی و مراکز آموزش عالی کشور در سال های اخیر


میزان جمعیت دانشجویی و مراکز آموزش عالی کشور طی سال های اخیر رشد بالایی داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما"، مجتبی شریعتی نیاسر در مراسم تجلیل از استادان ممتاز دانشگاه علم و صنعت که در سالن امام خمینی این دانشگاه برگزار شد با اشاره به اینکه توسعه در جذب دانشجو و افزایش مراکز آموزش عالی هم می تواند تهدید باشد هم فرصت افزود: ما باید از این ظرفیت بالا فرصت مناسبی برای بهره مندی بهتر از فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور ایجاد کنیم.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران بستر آموزش عالی را برای همه قشرها باز گذاشته است و این جمعیت دانشجویی کشور برای کشور ما یک ارزش تلقی می شود که این تعداد از فارغ التحصیلان می توانند بسیاری از مشکلات کشور را حل کنند.

معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به این که وضع اشتغال ما متناسب با میزان فارغ التحصیلان در کشور نیست افزود: امروزه شاهد فارغ التحصیلی بسیاری از دانش آموختگان در مقاطع آموزش عالی هستیم و این امر حتی در برخی از استان های سطح پایین نیز دیده می شود که باید برای همه این فارغ التحصیلان راهکاری مناسب در زمینه اشتغال ایجاد شود.

شریعتی نیاسر در ادامه به جذب اعضای هیئت علمی دانشگاهها اشاره کرد و گفت: ما سالانه 15 هزار فارغ التحصیل مقطع دکتری به جامعه تحویل می دهیم و این در حالیست که جای من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد جمعیت دانشجویی و مراکز آموزش عالی کشور در سال های اخیر

رشد جمعیت دانشجویی و مراکز آموزش عالی کشور در سال های اخیر