مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1395 ساعت 14:202016-10-24پزشكي

بیشترین بار بیماری در مردان، حوادث جاده ای و در زنان، افسردگی است


سخنگوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره رتبه بندی بار بیماری های ایران گفت: حوادث جاده ای در مردان و اختلالات افسردگی در زنان بیشترین بار بیماری ها را در ایران شامل می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما"، ایرج حریرچی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به نتایج آخرین تحقیقات انجام شده افزود: در سال2010 در مردان به ترتیب حوادث جاده ای، درد پایین کمری، اختلال افسردگی اساسی، بیماری ایسکمیک قلبی، اختلالات مصرف دارو، خشونت بین فردی،آسیب رساندن به خود، ایدز، اختلالات اضطرابی،درد گردنی، دیابت و سقوط بیشترین بار بیماری ها را شامل می شوند.

وی درباره رتبه بندی بار بیماری های زنان در ایران در سال 2010 نیز گفت: به ترتیب اختلالات افسردگی اساسی، درد پایین کمری، حوادث جاده ای، اختلالات اضطرابی، سایر اختلالات عضلاتی اسکلتی، آنمی فقر آهن، بیماری ایسکمیک قلبی، دردگردنی، میگرن، دیابت، اختلالات مصرف دارو و اختلال دو قطبی بیشترین بار بیماریها در این گروه هستند.

قائم مقام وزیر بهداشت افزود: همچنین درباره مقایسه رتبه بندی بار بیماریها در ایران با میانگین جهانی در سال 2010، حوادث جاده ای3 درقیاس با 10 جهانی، اختلالات اضطرابی 10 در قیاس 26 جهانی، اختلال افسردگی4 در قیاس با 31 جهانی و دیابت 9 در قیاس با 14 جهانی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیشترین بار بیماری در مردان، حوادث جاده ای و در زنان، افسردگی است

بیشترین بار بیماری در مردان، حوادث جاده ای و در زنان، افسردگی است