مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1395 ساعت 10:252016-10-24اقتصادي

1.2میلیون متقاضی جدید شغل!


سخنان دیروز رییس جمهور مبنی بر ورود یک میلیون و 200 هزار متقاضی جدید شغل با بازار کار نشان داد که فقط در سال جاری 460 هزار نیروی جویای کار همچنان بیکار هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، امسال برای اولین بار بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر، متقاضی اشتغال بوده و وارد صحنه اشتغال شده اند جمله ای بود که رییس جمهور در همایش ملی روستا و عشایر از آن سخن گفت؛ با این حال بارها و بارها اعداد و ارقام مربوط به نرخ بیکاری اعلام شده اما بررسی آمار از شکاف 460 هزار نفری میزان بیکاری تا اشتغال ایجاد شده، حکایت دارد.

آمار رییس جمهور از تعداد متقاضیان جدید شغل در حالی است که طبق اعلام یکی از مسئولان سازمان برنامه و بودجه، در سه ماهه نخست سال جاری 740 هزار نفرشغل جدید ایجاد شده است.

به عبارتی از 1.

2 میلیون متقاضی جویای کار 740 هزار نفر جذب بازار کار شده اند که فاصله 460 هزار نفری بین نیروی کار متقاضی و ایجاد شغل جدید را نشان می دهد.

البته این شکاف، با این پیش فرض است که در تابستان امسال فرصت شغلی تازه ای در کشور ایجاد نشده باشد.

خیل بیکاران موجود در حالی است که امیر باقری رییس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه نیز معتقد است در طول برنامه ششم سالانه 900 هزار نفر فارغ التحصیل دانشگاهی خواهیم داشت که 650 هزار نفر از این تعداد باید وارد بازار کار شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

1.2میلیون متقاضی جدید شغل!

1.2میلیون متقاضی جدید شغل!