مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1395 ساعت 08:102016-10-24اقتصادي

بی برنامگی دامنگیر بازار شکر


با ادامه رویه موجود در تامین شکر، در چندماه آینده این بازار همچنان با تلاطم مواجه خواهد بود - همچنان که شکر در خرده فروشی ها بالاتر از نرخ مصوب به فروش می رسد، شواهد حاکی از آن است که با ادامه رویه موجود در تامین شکر، در چندماه آینده این بازار همچنان با تلاطم مواجه خواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، امسال بازار شکر سالی پر چالش را سپری کرد و از ماه های ابتدایی سال با تغییراتی در عرضه به بازار روبرو شد و افزایش قیمت پیدا کرد.

معمولا در فصل هایی که برداشت چغندرقند انجام نمی شود این افزایش قیمت ها بیشتر به چشم می آید زیرا کمبود عرضه بازار را از حالت تعادل خارج می کند.

اما امسال موضوع قیمت شکر به چالش بزرگتری تبدیل شد که حتی فرارسیدن فصل برداشت هم نتوانست قیمت ها را به قبل از گرانی بازگرداند.

در واقع باوجود فصل برداشت و افزایش تولید در کارخانه ها، همچنان قیمت شکر در خرده فروشی ها و عمده فروشی ها با قیمت مصوب فاصله دارد.

در حال حاضر یک بسته شکر 900 گرمی در خرده فروشی ها به قیمت 4 هزار تومان فروخته می شود و حتی اگر بسته بندی شکر برای برندهای صاحب نام دیگری باشد این نرخ به بیش از 4 هزار تومان هم می رسد.

این در حالی است که مجری طرح چغندر قند و نیشکر وزارت جهاد کشاورزی شنبه این هفته اعلام کرد: طبق اعلام شورای چغندر قند و نیشکر وزارت جهاد کشاورزی، شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی برنامگی دامنگیر بازار شکر

بی برنامگی دامنگیر بازار شکر