مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1395 ساعت 23:102016-10-22سياسي

یک نظریه درمورد دلایل فرونشست های اخیر تهران


رییس مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران در مورد دلایل و عوامل واقعی فرونشست های اخیر تهران، توضیحات مبسوطی ارائه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، محمدرضا معماریان گفت: عمق سنگ کف در تهران متغیر است و در شمال شهر، این عمق خیلی کم است اما در جنوب شهر، خیلی زیاد می شود و به 40 متر می رسد.

وی افزود: تراز صفر – صفر معابر تهران، شیب قابل توجهی دارد و لایه های خاک به مرور از کوهپایه البرز شسته می شوند و دانه های درشت تر در شمال شهر و دانه های ریزتر در جنوب شهر، ته نشین می شوند و شکل گیری بستر خاک تهران، تنوع و پیچیدگی خاصی به معابر زیر سطحی داده است.

معماریان گفت: در علم مکانیک، خاک متشکل از سه جزء سنگ دانه، آب و خاک است و در این میان، آب یکی از بهترین دوستان و در عین حال یکی از بزرگترین دشمنان خاک است و وقتی آب به همه فضای خالی خاک نفوذ کرده و آن را پُر می کند، می گوییم خاک اشباع شده است.

وی افزود: هر چند وظیفه شهرداری، مدیریت و جمع آوری آبهای سطحی است اما بخشی از این موضوع که شامل پسآب حاصل از دفع فاضلاب به روش سنتی است از دست مدیریت شهری خارج است، چرا که حرکت فاضلاب از شمال شهر به سمت جنوب شهر، منجر به شست و شوی خاک می شود و کیفیت خاک را از بین می برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک نظریه درمورد دلایل فرونشست های اخیر تهران

یک نظریه درمورد دلایل فرونشست های اخیر تهران