مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1395 ساعت 04:462016-10-22بين الملل

یادداشت/ سعدالله زارعی فتنه در موصل چگونه شکل گرفت و چگونه خاموش شد؟


پس از شکست رژیم صهیونیستی از حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه - آمریکا، اسراییل و عربستان سعودی طرح مشترکی را با هدف درگیر کردن اسلام گرایان و به خصوص جبهه مقاومت با اهل سنت از طریق یک جریان به ظاهر مذهبی تنظیم و آماده سازی و اجرای آن را شروع کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های " سعدالله زارعی در سرمقاله شماره امروز کیهان نوشت: آزادسازی موصل دو طرح پیچیده بین المللی و منطقه ای را برهم می زند و در واقع سرمایه گذاری های کلانی که طی دستکم 10 سال گذشته برای مهار اسلام گرایی انجام شده بود را به باد می دهد.

اسناد زیادی وجود دارند که نشان می دهند، از سال 2006 - پس از شکست رژیم صهیونیستی از حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه - آمریکا، اسراییل و عربستان سعودی طرح مشترکی را با هدف درگیر کردن اسلام گرایان و به خصوص جبهه مقاومت با اهل سنت از طریق یک جریان به ظاهر مذهبی تنظیم و آماده سازی و اجرای آن را شروع کردند خبرهای موثق بیانگر آن است که آمریکا به عنوان مدیر پروژه از همه امکانات منطقه ای استفاده کرد.

نکات زیر می تواند تا حدی از این دو طرح پیچیده و نیز اهمیت عملیات آزادسازی موصل پرده بردارد: 1- پیروزی حزب الله لبنان در جنگ تابستان 1385 (تموز 2006) به تبدیل شدن آن به محور امید در کشورهای عربی و اسلامی منجر گردید به گونه ای که بسیاری از مردم در مصر، ار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ سعدالله زارعی فتنه در موصل چگونه شکل گرفت و چگونه خاموش شد؟

یادداشت/ سعدالله زارعی فتنه در موصل چگونه شکل گرفت و چگونه خاموش شد؟