مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1395 ساعت 00:112016-10-21اقتصادي

رامین خوچیانی ضعف دانش اقتصادی دیپلمات ها


یکی از مهم ترین موضوعاتی که می تواند ایران را از وضعیت موجود در دیپلماسی به وضعیت مطلوب برساند، دیپلماسی اقتصاد مقاومتی است.

تقویت تعامل اقتصادی با همسایگان به گره زدن منافع اقتصادی کشورهای هم جوار با منافع اقتصادی و ثبات سیاسی کشور خواهد انجامید.

- منبع: تحلیل آمار گمرک جمهوری اسلامی در سایت خبری عیارآنلاین همان طور که از جدول بالا مشخص است صادرت کشور در ده ماه نخست سال در بخش میعانات گازی از نظر وزنی 19 درصدی و از نظر قیمت دلاری 54 درصد کاهش داشته است که علت اصلی آن، کاهش قیمت نفت و فرآورده های آن در سال جاری بوده است.

نکته دیگر آنکه در سه ماه گذشته، روند صادرات میعانات گازی بسیار کاهش یافته به طوریکه حتی در مقایسه با ماه های قبل سال جاری نیز بسیار کمتر شده است.

صادرات محصولات پتروشیمی نیز با وجود افزایش 42 درصدی از نظر وزنی، تنها 4 درصد از نظر قیمت دلاری رشد داشته اند که این مسئله نشان از تأثیرپذیری بالای کالاهای پتروشیمی صادراتی از قیمت نفت دارد.

در واقع به این دلیل محصولات صادراتی پتروشیمی، جزء محصولات با فرآوری پایین نفت و گاز هستند و تأثیر دانش فنی و نیروی انسانی متخصص در تولید آن ها کم است، کاهش قیمت نفت تأثیر زیادی بر کاهش قیمت آن ها داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رامین خوچیانی ضعف دانش اقتصادی دیپلمات ها

رامین خوچیانی ضعف دانش اقتصادی دیپلمات ها