مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 مهر 1395 ساعت 14:012016-10-21اقتصادي

سرمایه عربی در تاجیکستان فعال می شود/امارات شریک تازه اقتصادی دوشنبه


همزمان با سفر وزیر انرژی امارات به دوشنبه، توافقاتی در حوزه گسترش همکاری ها در حوزه انرژی، ارتباطات و حمل نقل، تجارت و سرمایه گذاری بین دو کشور منعقد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار " در دوشنبه، امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان امروز با سهیل المزروعی وزیر انرژی امارات متحده عربی در شهر دوشنبه دیدار کرد.

بنا بر اعلام دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری تاجیکستان، دو طرف در دیدار خود، بر عزم جدی خود بر راه اندازی کمیسیون بین دولتی این دو کشور در رابطه به همکاری های دو جانبه اقتصادی و تجاری تاکید کردند.

بررسی مسئله جذب سرمایه امارات در حوزه هایی مانند انرژی آبی، کشاورزی، بهداشتی و حمل و نقل در کنار کمک به تاجیکستان در راه اندازی سامانه میوه و سبزیجات و دیگر محصولات کشاورزی از تاجیکستان به امارات از دیگر موضوعات محوری این دیدار برشمرده می شود.

طرفین همچنین به ضرورت تاسیس یک بنیاد مشترک سرمایه گذاری، و ایجاد نمایندگی یک بانک اماراتی در تاجیکستان به توافقاتی دست یافتند.

سفیر وزیر انرژی امارات به تاجیکستان در حالی صورت می گیرد که کمتر از یکسال پیش، امامعلی رحمان نیز در سفر به ابوظبی، مقدمات حضور سرمایه گذاران عربی به این کشور را در دستور کار داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمایه عربی در تاجیکستان فعال می شود/امارات شریک تازه اقتصادی دوشنبه

سرمایه عربی در تاجیکستان فعال می شود/امارات شریک تازه اقتصادی دوشنبه