مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1395 ساعت 03:412016-10-17سياسي

بهمن دهستانی راهکارهایی برای مقابله با انعکاس نامناسب شعائر حسینی در افکار عمومی


جوامع مختلف شیعه در کشورها و قاره های مختلف، ادراک ها، نیازها و چالش های روز ملل خود را مد نظر داشته و تلاش کنند جنبه الهام بخشی شعائر حسینی را ناظر به آن ادراک ها و نیازها به میدان آوردند.

- راهکارهایی برای مقابله با انعکاس نامناسب شعائر حسینی در افکار عمومی جوامع مختلف شیعه در کشورها و قاره های مختلف، ادراک ها، نیازها و چالش های روز ملل خود را مد نظر داشته و تلاش کنند جنبه الهام بخشی شعائر حسینی را ناظر به آن ادراک ها و نیازها به میدان آوردند.

هر ساله روز عاشورا که به پایان می رسد، شیعیانِ حزین و بازگشته از عزاداری ها، آیین ها و مراسم این روز از اخبار و تصاویری بهت زده می شوند که بزرگسالان و حتی خردسالانی را تیغ بر دست و سر و غرقه در خون و جراحت به عنوان “عزاداران شیعه” در رسانه های مطرح جهان به تصویر کشیده است.

این سوال هماره تکرار می گردد که چرا این خیزش و رستخیز پر از حمیت و حماسه و سرشار از جلوه های متنوع انسانیِ عزاداران حسینی در سراسر جهان چنین تنگ و تاریک و مشمئز در انظار عمومی جهان نمود یافته است؟ و راه پایان دادن به این ظلم مضاعف چیست؟ این در حالی است که اعتقاد به جهانشمول بودن پیام، ارزش ها و اهداف قیام عاشورا از باورهای شیعیان است که بر این مبنا انعکاس و معرفی صحیح آن را در گستره ای فرامذهبی ضروری ساخته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهمن دهستانی راهکارهایی برای مقابله با انعکاس نامناسب شعائر حسینی در افکار عمومی

بهمن دهستانی راهکارهایی برای مقابله با انعکاس نامناسب شعائر حسینی در افکار عمومی