مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1395 ساعت 07:102016-10-11سياسي

آیین های عزاداری محرم در کهگیلویه و بویراحمد


مردم کهگیلویه و بویراحمد با برگزاری آیینهای ویژه در ماه محرم پایبندی و علاقه خود را به سید و سالار شهیدان به نمایش می گذارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا وسیما "مرکز کهگیلویه وبویراحمد، عزاداری در ماه محرم از جمله آیین های فرهنگی است که با حفظ عناصر اعتقادی و مذهبی مردم در سالیان متمادی در مناطق مختلف کشور با شکوه بسیار انجام می شود.

مردم استان کهگیلویه وبویراحمد نیز هرساله با آغاز ماه محرم با برپا کردن خیمه ها و سیاه پوش کردن تکیه ها، مساجد و حسینیه ها و نصب پرچم های عزا بر سر درب منازل، خود را برای عزاداری و سوگواری سالار شهیدان و 72 تن از یاران باوفایش آماده می کنند.

مردم این دیار در این ایام با حضور در محل های عزاداری و تشکیل مجالس نوحه سرایی و سینه زنی به روش های خاص و ویژه به گرامیداشت این روزها می پردازند.

برخی از آیین های سنتی که مردم استان در ایام محرم برگزار می کنند، به علت سبک خاص برگزاری و قدمت زیادشان در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسیده است.

به گفته مسئول ثبت میراث معنوی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد تاکنون 31 آیین عزاداری استان در فهرست ملی ایران به ثبت رسیده است.

مسعود شفیعی با بیان این که آیین های عاشورایی کهگیلویه وبویراحمد از ویژگی های خاصی برخوردارند گفت : تلاش میشود آیین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین های عزاداری محرم در کهگیلویه و بویراحمد

آیین های عزاداری محرم در کهگیلویه و بویراحمد