مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1395 ساعت 13:352016-10-01اقتصادي

کارت های اعتباری خرید به تحریک تقاضا کمک می کنند


کارت اعتبار خرید با هدف سیاست انبساطی در اقتصاد توزیع شود و می تواند طرف های عرضه یا طرف های تقاضا را در بازار تقویت کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما "، ساسان شاه ویسی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود : با اجرای این طرح ها چون تمام نقدینگی مستقیم وارد بازار نمی شود ، دولتمردان تلاش می کنند با ایجاد فرصت و هیجان چه در خرید و چه در تولید ظرفیت های اقتصادی کشور را افزایش دهند.

وی همچنین اظهار داشت : طرح کارت های اعتباری خرید یک سیاست مستمر و مناسب است و بسیاری از اقتصادها از جمله اقتصادهای پیشرفته دنیا هم در بستر فناوری های نوین از این کارت ها استفاده می کنند.

شاه ویسی گفت: در ایران 25 سال است که از کارت موجودی استفاده می شود 5 تا 6 سال هم است که صرفنظر از تجارب منفی گذشته از سال 1390 قرار شد کارت های اعتبار خرید در اختیار مشتریان قابل قبول که دارای امتیازهای خاص و به عبارتی خوش حساب هستند قرار دهند.

وی افزود: نوع قرارداد در گذشته یا بصورت قرارداد جعاله بود یا قراردادها و استثنائات عقودی بود که شبهه شرعی داشت، شورای فقهی بانک مرکزی برای رفع این مشکل عقود مرابحه را از متن آیات قرآن و احکام استخراج و پیشنهاد کرد.

نرخ عقد مرابحه بر اساس عقود مبادله ای و حدود 14 تا 16 درصد است یک چارچوب شرعی برای خرید نسیه، خرید نقدی و خرید تعهدی تعریف م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارت های اعتباری خرید به تحریک تقاضا کمک می کنند

کارت های اعتباری خرید به تحریک تقاضا کمک می کنند