مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 مهر 1395 ساعت 13:162016-09-30اقتصادي

زنگنه: اوپک نشان داد هنوز زنده است/ تعیین سقف تولید اعضا در نوامبر


اوپک تصمیم گرفت تولید نفت خود را به 32 و نیم میلیون بشکه در روز کاهش دهد و پذیرفت حداکثر تا محدوده نوسانی 33 میلیون بشکه باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی "، زنگنه در ارتباط تلفنی با بخش خبری 21 شبکه یک سیما با اشاره به اینکه اوپک دیروز تصمیم تاریخی گرفته است، افزود: این سازمان در دو سال و نیم گذشته نمی توانست تصمیم بگیرد و جلسات ما در عمل فقط به بحث می گذشت.

وی گفت: تصمیم اوپک مبنی بر کاهش تولید نفت موجب می شود که افزایش عرضه برای سال آینده پیش بینی نشود.

وزیر نفت افزود: اینکه به رغم اختلافات درون اوپک این تصمیم گرفته شد موفقیت برای اوپک بود و بسیاری که می گفتند اوپک مرده است این تصمیم نشان داد که اوپک زنده است و در شرایط حساس می تواند به نفع اعضای خود تصمیم بگیرد.

زنگنه در پاسخ به این پرسش که سهمیه ما در تصمیم جدید اوپک به چه میزان شده است؟ گفت: فعلا سهمیه ای تعیین نشده است و ما یک سقف کل گذاشتیم.

وزیر نفت ادامه داد: قرار شد کارگروه عالی رتبه تخصصی از اعضای اوپک تشکیل شود تا در جلسه بعدی اوپک که در ماه نوامبر برگزار می شود سناریوهایی برای نحوه توزیع این کاهش برای اعضا ارائه شود.

وی افزود: از زمان اجلاس دوحه در قطر که در فوریه امسال برگزار شد بسیاری اصرار داشتند ایران تولید خود را افزایش ندهد و یا کم کند که با مقاومت و پافشاری که ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگنه: اوپک نشان داد هنوز زنده است/ تعیین سقف تولید اعضا در نوامبر

زنگنه: اوپک نشان داد هنوز زنده است/ تعیین سقف تولید اعضا در نوامبر