مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 مهر 1395 ساعت 00:402016-09-29سياسي

نامه ظریف به موگرینی درباره اجرای برجام


یک سخنگوی اتحادیه اروپا به تسنیم گفت که وزیر خارجه ایران به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره اجرای برجام نامه نوشته است - .

یک سخنگوی اتحادیه اروپا به خبرنگار تسنیم گفت: فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قبل از نشست وزرا در نیویورک (درباره برجام) نامه ای را از محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران دریافت کرد.

وی با اشاره به محتوای نامه گفت: موضوعات ذکر شده در نامه مربوط به اجرای برجام، و بخشی از گفتگوهای معمول ما هستند و (این موضوعات) در کمیسیون مشترک و نشست وزرا که هفته گذشته برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفتند.

بر اساس گزارش خبرگزاری تسنیم، به نظر می رسد که در نامه آقای ظریف به اتحادیه اروپا درباره اجرای برجام، به موضوعاتی مانند بدعهدی های آمریکا نیز اشاره شده باشد.

ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی ایران که اخیرا به وین سفر کرده بود، گفت: واقعیت این است که این ادعای طرف آمریکایی درست نیست و تعهداتی که دولت آمریکا در برجام به عهده گرفته هنوز ناتمام مانده است و رفتار طرف آمریکایی، رفتار شفافی نیست.

وی افزود: آمریکا از یک طرف این ادعا را مطرح می کند که بانک ها می توانند با ایران کار کنند اما بلافاصله تهدیداتی را اعلام و نگرانی های جدیدی را ایجاد می کند و بانک ها را می ترساند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه ظریف به موگرینی درباره اجرای برجام

نامه ظریف به موگرینی درباره اجرای برجام