مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 مهر 1395 ساعت 20:512016-09-29اقتصادي

رییس مرکز تحقیقات کشاورزی گیلان خبر داد اهلی کردن گیاهان دارویی در گیلان


رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان از شناسایی، اهلی کردن، کشت و توسعه گیاهان دارویی در این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از رشت، مریم فلاحی کپورچالی در بازدید از بخش تحقیقات منابع طبیعی گیلان با اشاره به اینکه 38 درصد از مساحت جنگل های استان را جنگل های خزری تشکیل می دهد اظهار کرد: امر مذکور سبب شده تا گیلان به یکی از قطب های اصلی جنگل های تجاری ایران تبدیل شود.

وی، جنگل های خزری را به سبب قدمت و تنوع گونه ای به عنوان بقایای جنگل های هیرکانی عنوان کرد و افزود: جنگل های خزری از جمله جنگل های مهم جهان محسوب می شود.

رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان با تأکید بر حفظ، بقا و بهره برداری مناسب از جنگل های خزری، بیان کرد: لازم است پژوهش های گسترده ای در جنگل های خزری انجام شود.

فلاحی کپورچالی، بخش تحقیقات منابع طبیعی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان را از بخش های مهم و محوری خواند و تصریح کرد: فعالیت های تحقیقاتی بخش مذکور با هماهنگی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور انجام می شود.

وی به همکاری بخش منابع طبیعی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان با سه ایستگاه و سه پایگاه تحقیقاتی در نقاط مختلف استان اشاره کرد و گفت: امر تهیه، تدوین و اجرای طرح های تحقیقاتی به عهده ایستگاه های مذکور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس مرکز تحقیقات کشاورزی گیلان خبر داد اهلی کردن گیاهان دارویی در گیلان

رییس مرکز تحقیقات کشاورزی گیلان خبر داد اهلی کردن گیاهان دارویی در گیلان