مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 مهر 1395 ساعت 19:352016-09-29سياسي

پاسخ ایران به نامه عربستان سعودی به شورای امنیت سازمان ملل متحد


" سفیر و نماینده دائم کشورمان به نامه مورخ 95/6/26 عربستان سعودی که در آن با اشاره به استفاده نیروهای انصارالله از موشک زلزال 3 ادعای نقض قطعنامه شورای امنیت توسط ایران مطرح شده است، پاسخ داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این نامه ضمن رد ادعاهای جعلی مطرح شده تاکید شده است که ایران سیاستی مبنی بر ارسال اسلحه به مبارزان انصارالله نداشته و بعلاوه ادعای طرح شده توسط عربستان سعودی و دیگر کشورها تاکنون توسط هیچ منبع مستقلی تایید نشده اند.

در ادامه نامه غلامعلی خشرو چنین آمده است: در عین حال ارسال این نامه توسط نماینده دولتی که خود عامل تجاوز به یمن بوده و طی یکسال و نیم گذشته از انواع سلاح های مرگبار علیه غیر نظامیان و ساختارهای غیر نظامی یمن استفاده کرده است به غایت شگفت آور است.

سازمان ملل و دیگر سازمانهای معتبر تاکنون بارها بر جنایات ائتلاف به رهبری سعودی علیه مردم یمن، بویژه کودکان و زنان، صحه گذاشته و نقش این ائتلاف را در اقدامات ناقض حقوق بین الملل و حقوق انسان دوستانه بین المللی از جمله قطعنامه 2286 شورای امنیت در مورد مصونیت بیمارستان ها و کارکنان امدادی، تایید کرده اند.

براساس آخرین بررسی های انجام شده توسط منابع حقوق بشری و پژوهشگران تا پایان ماه اوت سال 2016، عربستان سعودی مجموعا 3158 هدف غیر نظامی را در جریان این جنگ 18 ماهه مورد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ ایران به نامه عربستان سعودی به شورای امنیت سازمان ملل متحد

پاسخ ایران به نامه عربستان سعودی به شورای امنیت سازمان ملل متحد