مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 مهر 1395 ساعت 14:102016-09-29بين الملل

هشدار چین به ژاپن درباره عملیات گشت زنی مشترک در دریای چین جنوبی


" به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما"؛ به نقل از خبرگزاری رویترز از پکن ، وزارت دفاع چین امروز پنجشنبه با اشاره به طرح ژاپن مبنی بر تشدید فعالیت خود در دریای چین جنوبی از طریق برپایی عملیات مشترک آموزش گشت زنی با آمریکا در منطقه هشدار داد ژاپن با آتش بازی می کند.

یانگ یوجون سخنگوی وزارت دفاع چین امروز در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره برنامه های ژاپن در این باره اعلام کرد توکیو همواره در تلاش بوده است تا به منظور تامین اهداف مورد نظر خود ، اوضاع را در دریای چین جنوبی بر هم بزند.

وی افزود : ما باید به ژاپن اعلام کنیم که این محاسبات نادرست است.

اگر ژاپن می خواهد تا در آبهای تحت مالکیت چین در منطقه عملیات گشت زنی داشته باشد یا در مانورهای نظامی شرکت کند ، باید گفت با آتش بازی می کند.

سخنگوی وزارت دفاع چین در عین حال بدون اشاره به توضیحات بیشتر هشدار داد : ارتش چین در این صورت دست روی دست نخواهد گذاشت تا تنها شاهد این تحرکات باشد.

چین بر سراسر منطقه دریای چین جنوبی ادعای مالکیت دارد و بارها اعلام کرده است هر گونه دخالت آمریکا و متحدانش را در منطقه محکوم می کند.

ژاپن روابط خود را با کشورهای منطقه به ویژه فیلیپین و ویتنام تقویت و اعلام کرده قصد دارد در عملیات گشت زنی در منطقه مشارکت بیشتری داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار چین به ژاپن درباره عملیات گشت زنی مشترک در دریای چین جنوبی

هشدار چین به ژاپن درباره عملیات گشت زنی مشترک در دریای چین جنوبی