مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 مهر 1395 ساعت 10:362016-09-29اجتماعي

یادداشتی از حیدر رحیم پور ازغدی حفاظت محیط زیست؛ تقلید ناقص یا اجتهاد کامل؟


آری فرق اجتهاد و تقلید کور این است که یکی برای احیای محیط زیست، گرگ می خرد و در بیابان بدون رمه رها می کند و قومی با طرح های مناسب تمدن روز، چنان می کنند که پرندگان در خیابان ها پابه پای آدمیان قدم بزنند.

- خبرگزاری فارس"- گروه جامعه: چندی پیش خانم مسئول محیط زیست بر آن شد که محیط زیست را بازسازی کند و هیئت دولت را برای پرداخت بودجه ای جهت تجدید حیات محیط زیست، قانع کرد و از همه استان ها و شهرها و روستاها خواست تا مشکلاتی که محیط زیست را مرده گونه ساخته است گزارش دهند.

من بر این باور بوم که گزارش های زیادی گوشزد کند بیشترین آلاینده ها که محیط زیست را آلوده ساخته، مواد شیمیایی است و در این میان پدیده ای که باعث مرگ ومیر بسیاری از حیوانات می گردد پلاستیک ها و پسماندهای این چنینی است که گاهی بهاء این ظرف ها بیش از بهاء مظروف و محتوای آن است و اگر باور ندارید یکی از ظرف های پلاستیکی حاوی پنیر، ماست یا عسل را بکشید و قیمت آن را با قیمت بدون ظرف آن مقایسه کنید تا دریابید سهم زیادی از قیمت جنس، مربوط به ظرف آن بوده است و شما ناخودآگاه سه گرم محتوای بسته را شاید به قیمت شش گرم خریده اید.

سخن این نبود ولی بر این باورم که پس از چنین گزارشاتی، دولت بر آن می شود که هرگونه ظرف پلاستیکی را به شیوه ای مناسب از محیط زیست خارج کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشتی از حیدر رحیم پور ازغدی حفاظت محیط زیست؛ تقلید ناقص یا اجتهاد کامل؟

یادداشتی از حیدر رحیم پور ازغدی حفاظت محیط زیست؛ تقلید ناقص یا اجتهاد کامل؟