مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 مهر 1395 ساعت 03:362016-09-29بين الملل

جروزالم پست: مهمترین کار پرز مجهز کردن اسراییل به بمب اتم بود


روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشته است که مهمترین خدمت پرز به اسراییل مجهز کردن این رژیم به بمب اتم بوده است.

- " به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزرای فارس، شیمون پرز رییس و نخست وزیر پیشین رژیم اشغالگر قدس که جنایاتی مانند کشتار قانا ، جنگ اول غزه و حمایت از تجاوز به لبنان را در کارنامه دارد، بامداد چهارشنبه بعد از سکته، خونریزی مغزی و اغمای دو هفته ای، مُرد.

متعاقب مرگ پرز روزنامه صهیونیستی جروزالم پست " به نقش او در ساخت تاسیسات زیربنایی و اولیه اتمی تل آویو اشاره نمود و نوشت بزرگترین موفقیت پرز این بود که اسراییل به تنها دولت دارای تسلیحات راهبردی (اتمی) در خاورمیانه مبدل کرد.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه ضمن افتخار به اقدام شیمون پرز و تلاش های او در ساخت تاسیسات اتمی دیمونا در اواخر دهه 50 و اوائل شصت میلادی نوشت: بر اساس گزارش منابع خارجی این راکتور اتمی مواد لازم برای ساخت بمب اتمی چون اورانیوم و پولتونیوم را می سازد و عامل اصلی دفع حملات کشورهای عرب منطقه و ایران و عدم اجرای آمال آن ها برای از بین بردن اسراییل در میدان جنگ بوده و هست.

جروزالم پست در ادامه به تقلاهای پرز در سپتامبر سال 1957 و حضور وی در پاریس، پایتخت فرانسه و عقد 2 قرارداد با این کشور اشاره کرد و نوشت: بر اساس گزارش منابع خارجی، از آن به بعد ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جروزالم پست: مهمترین کار پرز مجهز کردن اسراییل به بمب اتم بود

جروزالم پست: مهمترین کار پرز مجهز کردن اسراییل به بمب اتم بود