مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1395 ساعت 20:262016-09-28سياسي

آیت الله نوری همدانی: بانک ها باید در خدمت مردم باشند/سود بالای بانکی، ربا است


یکی از مراجع تقلید با تأکید بر اینکه دیرکرد در اسلام حرام است، افزود: سود بالای بانکی در اسلام ربا محسوب می شود و تأکید اسلام بر این است که پول در مقابل کار باشد نه اینکه پول در مقابل پول.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از قم، آیت الله حسین نوری همدانی امشب در دیدار با مدیرعامل پست بانک کشور، دین اسلام را دینی اجتماعی دانست و با تاکید بر اهمیت ویژه اسلام به خدمات اجتماعی گفت: هر قدمی که در راستای فضیلت اسلام و ثواب برداشته شود در نامه اعمال انسان درج می شود.

وی، اهمیت برداشتن بار و زحمت از دوش مردم را متذکر شد و با اشاره به تفاوت بانک در اسلام و کشورهای اروپایی خاطرنشان کرد: در اروپا بانک ها با تکیه بر ربا به مردم تسهیلات می دهند و روزبه روز قدرتمندتر می شود و اقتصاد را در اختیار می گیرند.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه در غرب، دولت ها را بانکداران به وجود می آورند، اضافه کرد: بانکداران در کشورهای اروپایی نقش مهمی در اقتصاد دارند، اما در اسلام بر حل مشکلات مردم در بانک ها تاکید شده است و بانک باید در خدمت مردم و تسهیل کننده تولید باشد.

آیت الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه دیرکرد در اسلام حرام است، افزود: سود بالای بانکی در اسلام ربا محسوب می شود و تاکید اسلام بر این است که پول در مقابل کار باشد نه اینکه پول در مقابل پول.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله نوری همدانی: بانک ها باید در خدمت مردم باشند/سود بالای بانکی، ربا است

آیت الله نوری همدانی: بانک ها باید در خدمت مردم باشند/سود بالای بانکی، ربا است