مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1395 ساعت 16:562016-09-27سياسي

یادبود بزرگان آیت الله فقیه ایمانی و باقیات الصالحاتی به نام مدینه العلم در قم


آیت الله سید جلال الدین فقیه ایمانی داماد آیت الله سید ابوالقاسم خویی با تلاش های خستگی ناپذیر خود، مدارس علمیه و مساکن متعددی را برای طلاب علوم دینی پایه ریزی کرد.

- آیت الله فقیه ایمانی و باقیات الصالحاتی به نام مدینه العلم در قم آیت الله سید جلال الدین فقیه ایمانی داماد آیت الله سید ابوالقاسم خویی با تلاش های خستگی ناپذیر خود، مدارس علمیه و مساکن متعددی را برای طلاب علوم دینی پایه ریزی کرد.

" حسن شیخ حائری: سخن از آیت الله سید جلال الدین فقیه ایمانی، فرزند ارشد مرحوم آیت الله حاج سید مصطفی فقیه ایمانی است.

حضورش در بیت علم و تقوا موجب شد تا به یادگیری علوم دینی علاقه مند شود و مقدمات را نزد استادانی مانند حضرات آیات حاج شیخ حیدرعلی صلواتی، حاج شیخ یحیی فقیه ایمانی، حاج شیخ فضل الله ذوعلم و حاج شیخ محمدحسن نجف آبادی بیاموزد.

ایشان پس از آن به شهر مقدس قم آمد و دروس عالی حوزه علمیه را در محضر اساتید معظم یعنی حضرات آیات علامه سید محمدحسین طباطبایی، حاج شیخ مرتضی حائری و سید محمدباقر سلطانی فرا گرفت و همچنین از درس حضرات آیات عظام حجت، بروجردی و گلپایگانی نیز کسب فیض کرد.

سید جلال الدین 26 ساله بود که راه نجف اشرف را در پیش گرفت و در حلقه درس مراجع آن روزگار حوزه علمیه نجف یعنی آیت الله حکیم و آیت الله حلّی شرکت کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادبود بزرگان آیت الله فقیه ایمانی و باقیات الصالحاتی به نام مدینه العلم در قم

یادبود بزرگان آیت الله فقیه ایمانی و باقیات الصالحاتی به نام مدینه العلم در قم