مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1395 ساعت 14:552016-09-27اجتماعي

عمر شش روزه طرح ترافیکی که قرار بود تهران را نجات دهد!


پس از جرح و تعدیل های فراوان بود که پلیس با اجرای طرح کاهش موافقت کرد و قرار شد از ابتدای مهرماه، اجرای آن در دستور کار قرار گیرد و بر این اساس به شهروندان اعلام شد که برای دریافت معاینه فنی اقدام نمایند، - طرح کاهش که اجرای آن از ابتدای مهرماه آغاز شد، در ششمین روز حیاتش متوقف شد.

آن هم در شرایطی که قرار بود در سایه اجرای این طرح، غول کهنسال آلودگی هوای تهران از پا درآید!به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، نیمه های تابستان امسال، زمانی که حاضرین در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور گزارش رسمی شکست طرح تردد زوج و فرد خودروها در راستای هدف کنترل و کاهش آلودگی هوای تهران را شنیدند، به نظر می رسید که همه چیز برای اجرای طرح جایگزین آن فراهم شده، اما این گونه نبود.

آن گونه که در آن نشست درباره طرح جایگزین سخن به میان آمد، LEZ یا طرح کاهش، ایده ای نوین بر پایه برخی طرح های ترافیکی به اجرا در آمده در برخی کشورهای جهان بود که بر اساسش ، قرار بود خودروها از نظر فنی مورد ارزیابی قرار گرفته و بر اساس نتایج این ارزیابی، در چند گروه دسته بندی شوند.

به این صورت که خودروهای کمتر آلاینده در یک گروه قرار گیرند، خودروهای آلاینده در دسته ای دیگر و خودروهای با آلایندگی متوسط و خودروهای پاک نیز در دسته بندی های جداگانه ای جای گیرند و سرانجام بر اساس این دسته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عمر شش روزه طرح ترافیکی که قرار بود تهران را نجات دهد!

عمر شش روزه طرح ترافیکی که قرار بود تهران را نجات دهد!