مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1395 ساعت 14:462016-09-27بين الملل

استارت استیضاح وزرای خارجه و برق عراق


137 عضو پارلمان عراق از مجموع 238 نماینده پارلمان خواهان استیضاح وزرای خارجه و برق این کشور در پرونده های مربوط به فساد و سوء مدیریت وزارتخانه هایشان در دو سال گذشته شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، این درخواست در حالی مطرح شده که کمتر از دو ماه قبل پارلمان خالد العبیدی، وزیر دفاع و هوشیار زیباری، وزیر دارایی این کشور را در مورد پرونده های فساد و سوءمدیریت استیضاح کرده و به اتفاق آراء تصمیم به برکناری آنها از سمت هایشان گرفت.

65 نماینده درخواست استیضاح ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه را امضا کرده اند.

وی یکی از رهبران ائتلاف ملی شیعه است که در طول دو سال گذشته با انتقادهای گسترده ای به ویژه از سوی رهبران اهل تسنن عراق مواجه بوده است.

جمال کوجر، از نمایندگان پارلمان عراق در گفتگو با آناتولی گفت: امروز امضاهای تمامی نمایندگان جمع آوری شده و این نخستین اقدام مقدماتی برای استیضاح وزیر خارجه در پارلمان است.

طبق اصول پارلمان عراق استیضاح هر یک از مسئولان اجرایی دولت نیازمند ارائه درخواست بیش از 50 نماینده پارلمان در این خصوص است.

کوجر افزود: امضاها به ریاست پارلمان و یا معاونش ارائه خواهد شود و همراه با آن سوال های ویژه استیضاح نیز ارسال می شود، سپس ریاست پارلمان تاریخی را برای استی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استارت استیضاح وزرای خارجه و برق عراق

استارت استیضاح وزرای خارجه و برق عراق