مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1395 ساعت 09:462016-09-27اجتماعي

شهید فهمیده به کتاب پایه ششم بازگشت


درس رهبر کوچک که به معرفی شهید فهمیده و جمله امام خمینی(ره) درباره وی می پرداخت از کتاب هدیه های آسمانی پایه ششم حذف شده بود، اما طبق اعلام آموزش و پرورش این موضوع مجدداً به این درس بازگشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو"، درس پانزدهم کتاب هدیه های آسمانی پایه ششم در سال های گذشته با عنوان رهبران کوچک به معرفی شهدایی همچون حسین فهمیده، بهنام محمدی، مهدی باکری، ابراهیم همت و.

می پرداخت.

این درس با معرفی شهید حسین فهمیده به دانش آموزان به جمله معروف امام خمینی(ره) درباره این نوجوان شهید مبنی بر اینکه رهبر ما آن طفل 13ساله ای است که با قلب کوچک خود با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم کرد اشاره می کرد.

اما در تغییرات کتاب های درسی برای سال تحصیلی 96 ــ 95 این درس از کتاب هدیه های آسمانی پایه ششم حذف شد و درس سرزمین های همیشه سبز جایگزین آن شد.

در این درس به مفاهیم دفاع مقدس، شهادت و اردوهای راهیان نور اشاره شده است اما در متن درس اشاره ای به شهید فهمیده و سخنان امام خمینی(ره) راجع به این نوجوان شهید نشده است.

این اقدام با انتقادات بسیاری از سوی کارشناسان و افکار عمومی جامعه همراه شد اما آموزش و پرورش در توضیحات خود اعلام کرد که شهید فهمیده از کتاب های درسی حذف نشده است و در کتاب فارسی پایه سوم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهید فهمیده به کتاب پایه ششم بازگشت

شهید فهمیده به کتاب پایه ششم بازگشت