مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1395 ساعت 08:412016-09-27سياسي

دستمزد ناچیز کارگران سلیقه ای هم می شود؟


70 درصد کارگران کشور هر ماه «حداقل دستمزد» را می گیرند و به سختی گذران زندگی می کنند، با این وجود دولت به دنبال آن است که اجازه یابد حداقل دستمزد کارگران را کمتر از نرخ تورم افزایش دهد.

- 70 درصد کارگران کشور هر ماه حداقل دستمزد را می گیرند و به سختی گذران زندگی می کنند، با این وجود دولت به دنبال آن است که اجازه یابد حداقل دستمزد کارگران را کمتر از نرخ تورم افزایش دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو، نماینده دائم ایران در سازمان بین المللی کار با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 93 درصد کارگرانِ شغل های مستمر با قرارداد موقت فعالیت می کنند، گفت: در لایحه اصلاح قانون کار که در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، برای تعیین حداقل دستمزد کارگران وضعیت اقتصادی کشور هم به شاخص های تورم و سبد معیشت کارگران اضافه شده است، به این معنی که دولت ها می توانند با توجیه نامناسب بودن وضعیت اقتصادی کشور، حداقل دستمزد را کمتر از نرخ تورم افزایش دهند.

اولیاء علی بیگی با اشاره به انتقادات مطرح شده در خصوص لایحه اصلاح قانون کار گفت: مخالفت قشر کارگری با لایحه اصلاح قانون کار و اعتراضات مطرح شده به دلیل عدم رعایت اصل سه جانبه گرایی در فرایند بررسی این لایحه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستمزد ناچیز کارگران سلیقه ای هم می شود؟

دستمزد ناچیز کارگران سلیقه ای هم می شود؟