مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1395 ساعت 08:362016-09-27سياسي

امام جمعه موقت کرمانشاه: ولایت حضرت علی (ع) در روز مباهله به روشنی، اثبات شد


در روز مباهله جایگاه و شأن والای اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، تداوم سنت پیامبران و ولایت مولای متقیان حضرت علی(ع) به روشنی، - اثبات شد.

آیت الله محمد حجتی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با اشاره به نامگذاری روز 24 ذی الحجه به روز مباهله، اظهار داشت: وقتی که انسان با طرف مقابلش در موضوعات دینی، مذهبی و اخلاقی وارد شود و نتواند طرف مقابلش را مجاب کند، به مباهله روی می آورد.

وی با اشاره به آیات مرتبط با مباهله، خاطرنشان کرد: آیه مباهله بر صداقت و عصمت گفتاری و رفتاری اصحاب کساء دلالت دارد، این آیات اساس و پایه اصلی مباهله را دعوی و دعوت دانسته اند.

حجتی افزود: براساس جریان مباهله، در این روز پیامبر اکرم (ص) در سال دهم هجری قمری، طی نامه ای اهالی نجران را که مسیحی بودند را به دین اسلام دعوت کرد که براساس آن گروهی از مسیحیان نجران به خدمت حضرت رسیدند، به نتیجه ای نرسیدند، بنابراین بنا شد مباهله کنند.

به گفته وی، پیامبر در مباهله پنج تن از آل عبا، یعنی حضرت علی (ع)، حضرت فاطمه (س)، امام حسن و حسین (ع) را به همراه خود برد، اما علمایی که دعوت به مباهله شدند یقین داشتند که اگر بیایند محکوم می شوند و به این دلیل حضور پیدا نکردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام جمعه موقت کرمانشاه: ولایت حضرت علی (ع) در روز مباهله به روشنی، اثبات شد

امام جمعه موقت کرمانشاه: ولایت حضرت علی (ع) در روز مباهله به روشنی، اثبات شد