مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1395 ساعت 18:552016-09-25سياسي

ثبت 108 پرونده علیه آمریکا در محاکم بین المللی


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تاکنون حدود 108 پرونده علیه آمریکایی ها به ثبت رسانده ایم، حدود 80 پرونده درباره خسارت های شیمیایی، - حدود 70 پرونده درباره رشته عملیات تروریستی و حدود 54 میلیارد دلار تاکنون علیه آمریکایی ها به ثبت رسیده است و حکم گرفته ایم.

سیدحسین نقوی حسینی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما" به تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که با حضور معاون حقوقی رییس جمهور برگزار شد پرداخت.

وی افزود: امریکایی ها و نظام سلطه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به شهروندان و اتباع ما خسارت های جبران ناپذیری وارد کرده اند از قبیل در اختیار گذاشتن سلاح های شیمیایی در اختیار صدام و حمایت از گروه های تروریستی که باعث ترور بسیاری از شهروندان ما شده است، یا سقوط هواپیمای ایر باس و مانند آن.

نقوی حسینی تصریح کرد: برای احقاق حقوق مردم، دفتر حقوقی رییس جمهور اقدام به تشکیل پرونده ها و دعاوی در محاکم بین المللی کرده است تا حقوق شهروندان و اتباع ما استیفا شود.

وی افزود: نمایندگان مجلس به منظور بررسی و ارزیابی عملکرد طرح دعاوی، طرح تحقیق و تفحص از این موضوع ارائه و 15نفر از نمایندگان نیز آن را امضا کردند تا بررسی شود که تاکنون چند پرونده ثبت کرده و چند حکم گرفته ایم، چقدر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 108 پرونده علیه آمریکا در محاکم بین المللی

ثبت 108 پرونده علیه آمریکا در محاکم بین المللی