مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1395 ساعت 23:352016-09-24بين الملل

بازدید 200 هزار نفر از چهارمین جشنواره انگور ارومیه


امسال چهارمین جشنواره انگور ارومیه با استقبال گسترده تری نسبت به سال گذشته برگزار شد و حدود 200 هزار نفر از این جشنواره بازدید کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، محمد حضرت پور افزود: 20 درصد بازدید کنندگان این جشنواره از سایر استانها بودند و این رویداد فرهنگی موجب شد که نگاه ها به سمت انگور ارومیه جلب شود.

وی با اشاره به حضور میهمانانی از کشورهای ترکیه، عراق، آذربایجان، ایتالیا و آلمان در این جشنواره بیان کرد: امیدواریم امسال شاهد جذب سرمایه گذاران خارجی باشیم و بتوانیم با استفاده از این ظرفیت اقتصاد استان را توسعه دهیم.

وی ایجاد شادابی در زندگی ماشینی کنونی را یکی از اهداف مهم این جشنواره عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری رویدادهای فرهنگی و اجتماعی همچون جشنواره انگور می تواند باعث ایجاد شور و نشاط در زندگی مردم شود.

شهردار ارومیه با اشاره به اینکه این جشنواره فرصتی برای معرفی آداب و رسوم باستانی مردم ارومیه در مراحل برداشت و فرآوری انگور بوده است، گفت: قدمت تولید برخی مشتقات از جمله سبزه و دوشاب در ارومیه به سالهای بسیار دور می رسد و نباید در سایه بی توجهی به دست فراموشی سپرده شود.

حضرت پور با اعلام اینکه 30 درصد کشاورزان ارومیه از فروش محصولات انگور و باغداری امرار معاش می کنند، افزود: این جشنواره یک هفته ای در صدد حمایت از باغداران ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازدید 200 هزار نفر از چهارمین جشنواره انگور ارومیه

بازدید 200 هزار نفر از چهارمین جشنواره انگور ارومیه