مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 شهریور 1395 ساعت 04:462016-08-31اقتصادي

یادداشت/ هادی غلامحسینی سرمایه داران، بدهکار بانکی!


مطالبات غیرجاری شبکه بانکی (مطالبات معوق) در حالی بیش از 100هزار میلیارد تومان ارزیابی می شود که اگر بدهکاران حقیقی بانک ها از کشور خارج شوند دیگر کارچندانی برای زنده شدن مطالبات نمی توان انجام داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های " روزنامه جوان در یادداشتی از هادی غلامحسینی نوشت: اگر یک کشور توسعه یافته شبکه بانکی اش با مطالبات معوق بیش از 100 هزار میلیاردی روبه رو بود، اولین کاری که می کرد رسیدگی به بدهی بانکی اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی بود، زیرا اگر این افراد به هرنحوی دارایی های خود را بفروشند و از کشور خارج شوند عملاً معوقات بانکی شان سوخت شده به شمار می آید.

برای درک میزان مطالبات معوق باید عنوان داشت که دولت در نظر دارد با 16 هزار میلیارد تومان از منابع بانکی نزدیک به 7 هزار بنگاه کوچک و متوسط را برای برگشت به تولید، ایجاد اشتغال و افزایش رشد اقتصادی احیا کند و جالب آنکه 100هزار میلیارد تومان معوقات در شبکه بانکی است که تلاش قابل ملاحظه ای برای بازپس گیری این حجم از منابع انجام نمی گیرد.

روند رسیدگی به مطالبات معوق بانکی در کشور بسیار ضعیف است و اصلاً مشخص نیست طی سال های گذشته چه کاری در این ارتباط انجام گرفته است اما مقوله ای که شفاف است این است که هنوز رقم معوقات بانکی بیش از 100هزار میلیارد تومان برآورد می شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ هادی غلامحسینی سرمایه داران، بدهکار بانکی!

یادداشت/ هادی غلامحسینی سرمایه داران، بدهکار بانکی!