مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 شهریور 1395 ساعت 21:562016-08-30سياسي

ایران آشنایی خود با بیدل دهلوی را مدیون انقلاب است


ایران آشنایی خود با بیدل را مدیون انقلاب اسلامی است یعنی با وقوع انقلاب بود که تحول به وجود آمد و راه برای انس با بیدل هموار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو"، مراسم افتتاح بنیاد بیدل دهلوی عصر امروز سه شنبه 9 شهریور با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، غلامعلی حدادعادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از شاعران ایرانی و خارجی در کانون ادبیات ایران برگزار شد.

حداد عادل در این برنامه گفت: خوشبختم که بنیاد بیدل در ایران تاسیس می شود.

این مژده بزرگی است برای علاقه مندان ادبیات فارسی.

شاید در ذهن میهمانان خارجی این برنامه این سوال به وجود بیاید که چرا افتتاحیه در این مکان کوچک برگزار می شود من مساله را این طور پیش خودم توجیه می کنم که آقای سعیدی کیاسری خواسته است تعلق بنیاد بیدل را به کانون ادبیات اعلام کند و بگوید کهن جامه خویش پیراستن/ به از جامه عاریت خواستن.

وی افزود: می خواهم عنوان سخنرانی امروزم را آشتی با بیدل بگذارم زیرا فرصت آشتی ایرانیان با بیدل فرا رسیده است ما از بیدل دور بوده ایم اما او با ما بوده است و آنچنان که حق او بوده رفتار نکرده ایم، شهرت بیدل خا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران آشنایی خود با بیدل دهلوی را مدیون انقلاب است

ایران آشنایی خود با بیدل دهلوی را مدیون انقلاب است