مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 شهریور 1395 ساعت 11:402016-08-30فرهنگي

جشنواره قیمه نثار به مناسبت روز قزوین + فیلم


دومین جشنواره قیمه نثار و آش های سنتی به مناسبت نکوداشت روز قزوین برگزار شد .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ، این جشنواره در راستای احیای غذاهای سنتی قزوین ، ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای سلامت وآشنایی عموم مردم جامعه با طبخ غذای سنتی قیمه نثار در بوستان ملا خلیلای قزوین برگزار شد .

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین ، تعداد شرکت کنندگان در این جشنواره را 450 نفر خواند و گفت : 450 شرکت کننده از نقاط مختلف قزوین و در رده های سنی متفاوت در دومین جشنواره قیمه نثار شرکت کردند که کوچک ترین شرکت کننده 13 سال سن و بزرگ ترین شرکت کننده 74 سال سن داشت.

سعید وزیری نژاد افزود : با برگزاری این جشنواره تلاش می کنیم تا با احیای غذاهای سنتی قزوین زمینه انتقال تجربیات نسل جدید و قدیم را فراهم کنیم .

وی با بیان اینکه در غذاهای سنتی از مواد غذایی سالم و تازه استفاده می شود اضافه کرد : معرفی غذاهای متنوع ، سالم و باکیفیت و بهره گیری از سبزیجات و میوه ها در سبد غذایی نقش مهمی در ارتقای سطح سلامت اعضای خانواده دارد.

قیمه نثار غذای معروف قزوینی ها است که برنج ، زعفران ، گوشت قیمه شده ، زرشک ، گلاب ، دارچین ، پیاز ، خلال بادام و پسته مواد آنرا تشکیل می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره قیمه نثار به مناسبت روز قزوین + فیلم

جشنواره قیمه نثار به مناسبت روز قزوین + فیلم