مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 شهریور 1395 ساعت 06:112016-08-30سياسي

آرش حیدری وضعیت پسامدرن در جهان سوم


اگر پسامدرنیسم و وضعیت پسامدرن را در سامانه ها و چرخه های میل و آرزومندی سوژه ببینیم و بر جهان خیالی و عرصه ی تخیل سوژه های پسامدرن تمرکز کنیم، - این مرکززدایی از هویت وضوح بیشتری می گیرد.

مقدمه: پسامدرنیسم یک وضعیت اجتماعی/فرهنگی است یا یک وضعیت معرفت شناختی؟ پاسخ به این پرسش راهی است به سوی فهم پسامدرنیسم و ویژگی های آن.

عادت واره ی رایج اندیشیدن در ایران حول معرفت شناسی و شناخت شناسی میگردد و لذا برای فهم هر الگو و موقعیت، به جای تمرکز بر وضعیت برآمدن یک مفهوم و بسترهای تاریخی و اجتماعی آن، در پی یافتن ناسازه ها و هماهنگی های منطقی و دلالتی این مضامین است؛ بدون اینکه ارتباطش با زمینه های عینی و موقعیتی و در یک کلام، وضعیت برآمدن آن مفهوم مشخص شود.

جدال رایج و شناخته شده ی مدافعان پسامدرنیسم و منتقدان این وضعیت در ایران را می توان ذیل این گزاره فهم کرد که این جدال تنها در ساختاری مفهومی و معرفت شناسانه صورت بسته است و هیچ پژوهش متقن و مدونی برای فهم وضعیت فرهنگی اکنون ایران و نسبت آن با پسامدرنیسم، مدرنیسم یا سنت وجود ندارد.

غالب پژوهش ها با یک سوگیری ارزشی، تنها بر وجهی از تجربه ی سوژگی و فضای فرهنگی ایران تمرکز می کنند و یافته های یک پژوهش مقطعی را به کلیت جامعه ی ایران تعمیم میدهند و یا در رد و اثبات وجود یا عدم وجود س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آرش حیدری وضعیت پسامدرن در جهان سوم

آرش حیدری وضعیت پسامدرن در جهان سوم